Czujny pracownik banku
W minionym tygodniu dyżurny ostrzeszowskiej komendy policji został poinformowany przez pracownika banku mieszczącego się w Mikstacie o chęci wpłacenia przez klienta dużej ilości gotówki. Na miejsce skierowano funkcjonariuszy z Wydziału Kryminalnego, którzy w budynku banku zastali zgłaszającego oraz 48-letniego klienta, mieszkańca gm. Mikstat.
W toku podjętych przez policjantów czynności okazało się, że mężczyzna otrzymał od nieznanych mu osób połączenia telefoniczne z różnych numerów telefonów komórkowych. Osoby te informowały go, że zgromadzone przez niego na koncie bankowym pieniądze są zagrożone. Ponadto oszuści wydawali mężczyźnie instrukcje dalszego postępowania, w tym dokonanie wpłaty wypłaconej gotówki w jednym z wpłatomatów mieszczących się na terenie miejscowości Grabów nad Prosną. Miał tego dokonać za pomocą wygenerowanych kodów BLIK.
Klient banku może mówić o dużym szczęściu. Dzięki czujności oraz szybkiej reakcji pracownika banku oraz zaangażowaniu funkcjonariuszy policji nie stracił on swoich oszczędności.
autor: st. asp. Magdalena Hańdziuk